قوانین

۱. آژانس مسافرتی پرسیاسفر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲. خدمات و محتوای عرضه شده توسط آژانس مسافرتی پرسیاسفر جهت استفاده‌ در این وب‌سایت ارائه شده اند؛  و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی آژانس مسافرتی پرسیاسفر و لینک به مطلب و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت پرسیا سفر مجاز است.

۳. اطلاعات شخصی کاربران در آژانس مسافرتی پرسیاسفر کاملاً محرمانه است. آژانس مسافرتی پرسیاسفر تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران به کار می‌برد . لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه  مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت آژانس مسافرتی پرسیاسفر اطلاع دهد.

۴. کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت پرسیاسفروارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵. کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت به آژانس مسافرتی پرسیاسفر جهت اصلاح، اطلاع دهد. در غیر این‌صورت این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم تطابق و صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶. آژانس مسافرتی پرسیاسفر کار فروش حضوری بلیط هواپیما را انجام می دهد و در قبال تغییرشرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی  بر عهده نخواهد داشت.

۷. هرگونه سوء استفاده از نام آژانس مسافرتی پرسیاسفر ،  مکاتبه از طرف آژانس مسافرتی پرسیاسفر و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد کند  ممنوع است  و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پی گرد خواهد بود.

۸. آژانس مسافرتی پرسیاسفر اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد تصریح شده  در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

۹. آژانس مسافرتی پرسیاسفر مسئولیتی در مورد محتوای وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده است، ندارد. این لینک‌ها به منزله‌ی تائید یا ارتباط ما با تولیدکنندگان آن‌ها نیست.

  1.  خرید بلیط از آژانس مسافرتی پرسیا سفر مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید حضوری بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.
  2.  طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.
  3.  هنگام خرید بلیط ، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی به مسئول کانتر خرید گفته شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و آژانس مسافرتی پرسیا سفر، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل ، و مجدداً خریداری کند.
  4.  بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  5.  در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد به مسافران  زیر دو سال، و  مسافران کودک به مسافران  بین دو تا دوازده سال تمام گفته می شود . مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد کردن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید . لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است.
  6.   پس از انجام پرداخت و تائید آن، رزرو و خرید قطعی شده و بلیط برای مسافر ارسال می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
  7.  هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول،در اسرع وقت طبق توافق طرفین  به حساب مسافر برمی‌گردد.
  8.  در صورت لغو پرواز یا تأخیر بیشتر از دو ساعت در پرواز‌های داخلی، مسافر باید بلیط خود را در کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه مهر کند. با همراه داشتن بلیط مهر شده و مراجعه‌ی حضوری به دفتر آژانس پرسیا سفر ، هزینه‌ی پرواز به مسافر بازگردانده خواهد شد. همچنین اگر مسافر پیش از رفتن به فرودگاه از لغو پرواز مطلع شود، می‌تواند با تماس تلفنی با دفتر آژانس، بدون پرداخت جریمه در پروازهای جایگزین بلیط تهیه کند .لازم به ذکر است درصورت خرید پرواز داخلی دوطرفه ، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تأخیر بیش از دو ساعت، لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی خواهد بود.
  9.  خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
  10.  طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌کنند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری است . همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
  11. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.
  12. تمامی کالاها و خدمات این آژانس، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. تمام بلیط‌های این وب‌سایت توسط آژانس پرسیا سفر صادر می‌شود و کلیه‌ی مسئولیت‌های صدور بلیط برعهده‌ی این آژانس است.
  13. صحت مدارک مورد نیاز سفر جهت ورود به کشور مقصد و یا نقطه میانی (ترانزیت) از قبیل دارا بودن بلیط دوطرفه , واچر هتل ,انواع ویزا و سایر مدارک و فرم های مورد نیاز و محدودیت های گمرکی و ارزی به عهده مسافر است.
  14.  انقضاء پاسپورت شما بایستی ۱۸۰ روز از تاریخ برگشت اعتبار داشته باشد.
  15.  در اولین نقطه ورودی به کشورهای آمریکا و کانادا ، مسافر ملزم به گرفتن چمدان خود است.
  16.  عبور از حوزه شینگن در هر مسیر به صورت ترانزیت،  یک بار مجاز است .
  17. مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است.
  18.  ممکن است در حین فرآیند خرید و پرداخت وجه بلیط، پرواز پر شود. اگر این اتفاق بعد از پرداخت  مبلغ  توسط  شما رخ بدهد، مبلغ بلیط به شما باز گردانده می شود ،یا می توانید پس از نرخ گیری مجدد اقدام به خرید بلیط کنید.
  19.  در مورد خانم های  باردار در بارداری اول ؛ در صورتی که پرواز کمتر از دوساعت باشد ، مسافر باید تا انتهای هفته ۳۲ گواهی پزشک معالج با درج سن بارداری و تخمین زایمان به همراه داشته باشد . در صورتی که پرواز بیشتر از دوساعت باشد ، مسافر باید تا انتهای هفته ۲۸ گواهی پزشک معالج با درج سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان به همراه داشته باشد. از هفته ۲۸ تا ۳۵  مسافر باید گواهی پزشک معتمد هواپیمایی کشور را به همراه داشته باشد.
  20.  در بارداری دوم؛  در هر پرواز تا انتهای هفته ۲۸ ،مسافر باید گواهی پزشک معالج با درج سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان به همراه داشته باشد .در هر  پرواز از هفته ۲۸ تا ۳۵ ، مسافر باید گواهی معتمد هواپیمایی کشور را به همراه داشته باشد .

  1. . در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌ طور کامل بازگردانده  خواهد شد.
  2.  در صورت ابطال یا تاخیر بیش از ۲ ساعت در پروازهای چارتری ارسال بلیط مهر شده الزامی است.
  3.  قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

توجه: ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود.  بنابراین در صورت تصمیم قطعی برای کنسل کردن پرواز باید  در اسرع وقت به همکاران ما در آژانس اطلاع داده شود .برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۳۰ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، پرسیا سفر مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد. تاخیر در اطلاع رسانی ممکن است باعث افزایش جریمه کنسلی شود که مسئولیت آن به عهده خود مسافر است. معمولا شرایط کنسلی پرواز توسط ایرلاین مربوط ، در بلیط ذکر شده است . مانند نمونه های زیر:

خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز به بعد
ایران ایر OLN M Q V Y C J Q K X S I ۳۰ % ۶۰ %
کاسپین W WF WB N NF NB X S SF H HF P PF PB R RF RB RH RD RE JD JH JF J Z FZ ZF ZB ZH ZD Q QF QB QH QD ۳۰ % ۵۰ %
M ۴۰ % ۷۰ %
K KF L LF LB LH

VAFUD IFIBIHIE I

۵۰ %

۱۰۰ %

۸۰ %
زاگرس P V Y K ۵۰ % ۱۰۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد
آسمان A D I Z ۱۵ % ۳۰ %
N Y S U O V M X R Q W ۲۰ % ۴۰ %
L H K B ۳۰ % ۶۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر یک روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
ماهان S X T V Q P R Y B ۱۰ % ۳۰ % ۵۰ %
L ۱۵ % ۴۰ % ۵۰ %
N ۲۰ % ۵۰ % ۷۰ %
I ۲۰ % ۴۰ % ۵۰ %
C ۳۰ % ۴۰ % ۷۰ %
کارون (نفت) ایر B S Y N Q K V X H L M R U ۳۰ % ۵۰ % ۶۵ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
ماهان U ۹۰ % ۹۵ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز
تابان Y R V Z L M A I P F K D N ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۳ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد
تابان ۰ تا ۰ ریال ۱۰ % ۳۰ % ۵۰ %
سپهران C J I P Z S L Q V N W B T H Y K M ۴۰ % ۵۰ % ۶۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور بلیط تا زمان پرواز
تابان B W J S O Q E U H X ۱۰۰ %
قشم ایر N K R ۱۰۰ %
کاسپین V A F U D IF IB IH IE I ۱۰۰ %
معراج P ۱۰۰ %
وارش HH II NN ۱۰۰ %
زاگرس W ۱۰۰ %
زاگرس ایر W ۱۰۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۳ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد
قشم ایر C Y V M A ۵ % ۱۰ % ۳۰ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز از ۲۴ ساعت قبل پرواز به بعد
کیش ایر J C Y H V R D ۲۰ % ۴۰ %
Q M N L O ۲۵ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز از ۲۴ ساعت تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
آتا L P Y R N X M V O B K D ۳۰ % ۵۰ % ۶۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور تا ۴ ساعت قبل از پرواز از ۴ ساعت قبل از پرواز به بعد
معراج Y ۵۰ % ۷۰ %
B ۵۰ % ۶۰ %
H ۳۰ % ۵۰ %
M ۴۰ % ۶۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
زاگرس ایر C J ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ %
Z X F ۱۰ % ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ %
I T U A ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ %
B D E S ۲۵ % ۳۰ % ۴۰ % ۵۰ %
زاگرس C J ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ %
M N R ۳۵ % ۴۰ % ۵۰ % ۷۰ %
H Q L ۴۵ % ۵۰ % ۶۰ % ۸۰ %
تفتان همه ۱۵ % ۲۵ % ۴۰ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
زاگرس Z X F ۱۰ % ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ %
I T U A ۱۵ % ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز به بعد
زاگرس ایر P V Y K ۵۰ % ۱۰۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۵ ساعت قبل از پرواز به بعد از ۱۲ ظهر یک روز قبل تا ۵ ساعت قبل از پرواز
ایران ایر تور H ۴۰ % ۳۰ % ۵۰ % ۶۰ %
M ۷۰ % ۶۰ % ۴۰ % ۳۰ %
V ۸۰ % ۷۰ % ۴۰ % ۳۰ %
Y C ۲۰ % ۳۰ % ۴۰ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر یک روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
زاگرس B D E S ۲۵ % ۳۰ % ۴۰ % ۵۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر یک روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۲۴ ساعت تا ۳ ساعت قبل از پرواز
زاگرس ایر M N R ۳۵ % ۴۰ % ۵۰ % ۷۰ %
خط هوایی شناسه نرخی تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد
زاگرس ایر H Q L ۴۵ % ۵۰ % ۶۰ % ۸۰ %
خط هوایی شناسه نرخی از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل تا ۱۲ ظهر ۲ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر دو روز قبل تا ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز به بعد
وارش M V U P S R ۴۰ % ۵۰ % ۶۰ % ۷۰ %
L K Q Y N W H I ۶۰ % ۷۰ % ۸۰ % ۹۵ %
خط هوایی شناسه نرخی از لحظه صدور تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل تا ۳ ساعت قبل از پرواز از ۳ ساعت قبل از پرواز به بعد
ماهان w ww wa ۲۰ % ۵۰ % ۷۰ %

توجه: در صورت همراه داشتن حیوان خانگی، حتماً قبل از سفر با  آژانس پرسیاسفر تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

قواعد کلی نظرات و  دیدگاه‌ها

برای تأیید و ثبت دیدگاه شما بر روی صفحات تور، لازم است حتماً مسافر تور پرسیا سفر باشید و همچنین باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. دریافت کد ملی برای تایید صحت حضور شما در تور مربوطه توسط تیم پرسیا سفر است؛ با این روش شما در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به ثبت نام در سایت، می‌توانید دیدگاه خود را ثبت کنید. هیچ کدام از اطلاعات شخصی شما نظیر کد ملی، ایمیل، شماره موبایل و … انتشار داده نخواهند شد، اما برای اطمینان بخشی به کاربران جهت حقیقی بودن دیدگاه؛ نام، نام خانوادگی و تاریخ سفر شما منتشر خواهد شد. در راستای حفظ حریم شخصی، می‌توانید انتخاب کنید که نام خانوادگی شما بر روی سایت نشان داده نشود. همچنین پرسیا سفراین اجازه را خواهد داشت تا برای نمایش بهتر و بهینهء نام و نام‌خانوادگی شما، پسوند فامیلی یا پیشوند اسم را منتشر نکند. این حق برای وبسایت پرسیا سفر محفوظ است که در هر زمان نظری را حذف کرده یا پاسخ‌ها را مدیریت کند.

سازگاری با خانواده

برای آنکه محیطی امن و سازگار با خانواده داشته باشیم، نظراتی که دارای ناسزا یا کلمه‌های تند باشند منتشر نخواهند شد. همچنین نظراتی که از روی تنفر، تهدید، تبعیض زبانی یا حاوی توهین‌های شخصی باشند  رد می‌شوند. به علاوه تنها نظراتی که توسط مسافران ۱۳ سال یا بالاتر ثبت شده باشند، منتشر خواهند شد.

مرتبط با مسافران

سعی کنید نظرات مرتبط و مفید برای مسافران را ثبت کنید و در ذهن داشتن باشید که آن‌ها نظرات شما را می‌خوانند تا بفهمند چه چیزی در انتظارشان است . به همین علت زبان شخصی توهین‌آمیز، کمپین‌های ناشایست یا هر نظر شخصی درباره سیاست، قومیت، مذهب و سایر مسائل گسترده‌تر اجتماعی را از نظرتان حذف کنید. اگر درباره اصلاح سیاست‌های پرسیا سفر سؤال یا نظری دارید، می‌توانید از طریق قسمت «انتقادات و پیشنهادات» با ما در ارتباط باشید.

بی‌طرفی

نظرات به ویژه وقتی که بی‌طرف باشند بیشترین کمک را به دیگران می‌کنند. ما فقط نظرات کسانی را منتشر خواهیم کرد که در آن سفر خاص حاضر بوده باشند. اگر حس می‌کنید نظری جعلی است یا با قوانین سایت همخوانی ندارد می‌توانید آن را از قسمت «گزارش» نظرات که در پایین هر نظر قرار دارد گزارش کنید.

دست اول و مفید

مسافران می‌خواهند تجربیات خود شما را بشنود. این به معنی عدم تمایل ما برای اطلاعات دست دوم، شایعه‌ها یا نقل قول از دیگر منابع در نظرات است. لطفاً تنها نظرات بر پایه تجربیات شخصی خود را ثبت کنید و به اندازه کافی از جزئیات تجربه‌تان در نظر بگنجانید تا سایر مسافران بتوانند از کمک‌های شما استفاده کنند.

تازگی

بهترین نظرات آن‌هایی هستند که بلافاصله بعد از سفر نوشته شوند، گذشت زیاد زمان، باعث فراموشی نکات دقیق و موشکافانه خواهد شد، همچنین توجه داشته باشید که محدودیتی برای تعداد نظرات و یا تعداد ثبتشان وجود ندارد.

اصل بودن

بهترین و دقیق‌ترین نظرتان را به ما بدهید تا مطمئن باشیم به خود شما تعلق دارد! نظرات شما باید دارای محتوای اصل بوده و هیچ محتوای نقل شده از سایر منابع را در خود نداشته باشد. هر محتوای نظر شما که از سایر وب‌سایت‌ها، نظر دهندگان، ایمیل‌ها یا محتواهای چاپی کپی‌برداری شده باشد حذف خواهد شد.

بدون تبلیغ

نظرات  طوری طراحی شده‌اند که حاوی پیشنهاد و کمک برای مسافران بعدی باشند و نباید یک سرویس یا کسب و کار را تبلیغ کنند. لطفاً در نظرات خود تبلیغ یا محتوای تجاری از هیچ نوعی نداشته باشید. نظراتی که در ازای سود شخصی مانند هدیه، خدمات یا پول ثبت می‌شوند، حذف خواهند شد. به ما این اجازه را بدهید که نظراتی را که دارای لینک وب‌سایت‌های دیگر هستند ، منتشر نکنیم.

احترام به اطلاعات خصوصی

ما به حریم خصوصی شما احترام می‌گذاریم. از شما می‌خواهیم که به ما تمام تجربیات خود را انتقال دهید اما لطفاً اطلاعات خصوصی یا انحصاری را برای خودتان حفظ کنید. هر نظری که شامل اطلاعات مالی خصوصی شامل شماره کارت اعتباری، شماره‌های جایزه وفاداری یا هر اطلاعات مالی دیگر باشند نیز منتشر نخواهد شد. این اطلاعات ممکن است به خود نظردهنده یا دیگران تعلق داشته باشد.

حداقل زمان اجاره و مسافت مجاز

–  حداقل زمان اجاره خودرو یک روز(۲۴ساعت) است.

–   مسافت مجاز رانندگی در هر  روز ۳۰۰ کیلومتر تعیین شده، چنانچه مشتری بیش از این مقدار مسافت را طی کند ملزم به پرداخت مبلغ اعلام شده در قرارداد اضافه بر اجاره بها خواهد بود.

 راننده خودرو

– راننده خودرو برای خودروهای گروه استاندارد  باید حداقل ۲۱ سال و برای سایر گروه ها ۲۳ سال تمام  داشته باشد.

-راننده باید دارای گواهینامه معتبر رانندگی  باشد که حداقل یک سال از صدور آن گذشته باشد.

ودیعه جرائم رانندگی

-راننده باید هنگام عقد قرارداد مبلغی را به عنوان ضمانت پرداخت جرائم احتمالی رانندگی به صورت نقد پرداخت کند. این مبلغ در صورت عدم وجود جریمه ۷۵ روز پس از پایان قرارداد مسترد می شود. لذا اطلاعات حساب بانکی خود را همراه داشته باشید. ضمنا” ۱۰% مبلغ جرائم رانندگی به عنوان کارمزد از ودیعه جریمه کسر می شود.

بیمه های بدنه و شخص ثالث

– کلیه خودروها مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران دارای بیمه شخص ثالث و بدنه هستنند. اجاره بهای خودرو با احتساب این نوع بیمه ها است ولی فرانشیز به عهده مشتری است . این امکان به مشتریان داده می شود که جهت کاهش ریسک خسارت تصادفات، پوشش های تکمیلی شخص ثالث و بدنه را به طور جداگانه خریداری کند. هزینه های مربوط به بیمه های تکمیلی هنگام عقد قرارداد به مشتریان اطلاع داده می شود. همچنین نرخ های مذکور در سایت شرکت نیز قابل رویت است.

–   LDW– بیمه عادی ثالث و بدنه (رایگان)

این نوع بیمه خسارت وارده به خودرو بر اثر تصادف یا سرقت را تا سطح مشخصی توسط شرکت بیمه پوشش می دهد و مبلغ فرانشیز کسر شده توسط شرکت بیمه به عهده مشتری است . هزینه این نوع بیمه نیز در اجاره بهای خودرو منظور شده است .

–  SLDW – پوشش تکمیلی بیمه  بدنه (قابل خرید)

این نوع بیمه پوشش تکمیلی بیمه بدنه است  که ریسک مشتری را در پرداخت خسارت ناشی از تصادف یا سرقت به حداقل می رساند.

PAI  – پوشش تکمیلی بیمه شخص ثالث (قابل خرید)

این نوع بیمه کلیه هزینه های پزشکی سرنشینان خودروی مورد اجاره و همچنین سرنشینان و خودروی اشخاص ثالث را تا سقف بیشتری نسبت به انواع اجباری آن پوشش می دهد.

· سقف پوشش و هزینه بیمه ها در قرارداد منظور می شود.

·پوشش بیمه ها فقط در کشور جمهوری اسلامی ایران معتبر است.

·  مسئولیت حفظ و حراست وسائل شخصی در داخل خودرو با مشتریان است.  شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اشیاء داخل خودرو ندارد.

· جبران خسارات وارده مطابق با قوانین شرکت های بیمه محاسبه می شود.

هزینه سوخت:

– پرداخت هزینه سوخت با مشتری است . پرسیا سفر سعی می کند خودروها را با باک بنزین پر تحویل دهد. چنانچه میزان سوخت هنگام استرداد کمتر از زمان تحویل خودرو باشد مشتری ملزم به پرداخت میزان ۲۰% بالاتر از نرخ مصوب به ازای هر لیتر بنزین است .

تجهیزات اضافه:

-چنانچه در هنگام درخواست،  تجهیزات اضافی شامل (نویگیشن، صندلی کودک، زنجیر چرخ و سایر موارد در لیست) درخواست شود، در اختیار مشتری قرار می گیرد.

سایر خدمات:

– تحویل و استرداد درمحل ایستگاه : رایگان

–  تحویل یا استرداد در خارج از ایستگاه در محدوده شهر برای انواع خودرو.

–  تحویل یا استرداد در محدوده خارج از شهر.

– تحویل یا استرداد در خارج از ساعات اداری.

مالیات بر ارزش افزوده:

– ۹% کل مبلغ قرارداد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود. نرخ های اعلام شده بدون احتساب مالیات است.

قوانین و مقررات هتل داخلی:

  1. آژانس پرسیا سفر تعهد می کند که بعد از رزرو کردن و صدور رسید،  هتل در آن تاریخ برای مسافر رزرو شده باشد، اما این شرکت در قبال کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هتل و اقامتگاه مسئولیتی ندارد.
  2. در روزها و فصول پر مسافرِ سال، هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها قوانین خاصی را اجرا می‎کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارایه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی، تغییر تاریخ، تغییر نام و در برخی هتل ها عدم ارایه سرویس‌های اتاق به‌صورت تخت اضافه اشاره کرد، پرسیا سفر در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
  3. احراز هویت مسافر و شرایط محرمیت، از سوی اقامتگاه یا هتل و بر اساس ارزش ها و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاه‌ها یا هتل ها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافران به اقامتگاه ممانعت کرده و مطابق قوانین کنسلی عمل ‌کنند.
  4. پرسیا سفر در برابر قوانین داخلی هتل ها از جمله ضوابط اجتماعی پذیرش مسافران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
  5. در صورت درخواست کنسلی هتل از طرف مسافر، همچنین عدم فروش مجدد اتاق کنسل شده در زمان باقیمانده توسط تامین کننده و یا هتل، مبلغی به عنوان جریمه توسط مسافر باید پرداخت شود، میزان این جریمه از یک شب تا ۱۰۰% مبلغ رزرو هتل بسته به سیاست وقوانین پرسیاسفر است.
  6. با توجه به قوانین رزرو هتل ،آژانس پرسیا سفر  در صورت کنسل کردن واچر هتل، علاوه بر هزینه جریمه قید شده، مبلغ ۱۰%  نیز به عنوان هزینه خدمات از مبلغ کل کسر خواهد شد  و مابقی   به حساب مسافر استرداد خواهد شد.
  7. مسافران با رزرو و پرداخت وجه هتل و یا مراکز اقامتی، قوانین مربوط به آن را نیز می پذیرند و می بایستی به قوانین و ضوابط آن پای بند باشند.
  8. زمان ورودساعت ۱۴ و خروج ۱۲ظهر است ( در غیر این صورت ملزم به پرداخت حدود نصف هزینه اتاق و تخت خواهید بود.) مسافران متعهد به رعایت این زمان بندی اعلام شده هستند.
  9. طبقه واقع شدن اتاق و نوع تخت کاملا بستگی به ظرفیت موجود اتاق ها در زمان پذیرش مسافر دارد.
  10. مسافر می‌پذیرد چنانچه به واسطه اقامت ایشان، خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به آن بر عهده ایشان خواهد بود.
  11. در صورتی که در مدت زمان اقامت مسافر در یک اقامتگاه، عملی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام شود، مسئولیت آن با شخصی است که مرتکب جرم شده است و پرسیا سفر هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تخلفات یا جرائم صورت گرفته ندارد.
  12. در صورت درخواست لغو رزرو اقامتگاه یا هتل، مبلغ رزرو پس از اعمال قوانین کنسلی آژانس  پرسیا سفر ، ظرف ۱ الی ۷۲ ساعت کاری به همان حسابی که در زمان خرید ، پرداخت با آن انجام شده مسترد می شود.
  13. با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مهمان وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، می بایست  هتل کنسل شود و مجدداً رزرو از سوی مهمان صورت گیرد.
  14. هتل خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصات خود را به آژانس پرسیا سفر اعلام کرده  و غیر قابل انتقال به غیر است ، و اگر مشخصات واچر با مشخصات مدارک شناسایی مهمان مطابقت نداشته باشد مهمان پذیرش نخواهد شد.
  15. تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نیست ، و در این خصوص می بایست رزرو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.
  16. در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مسافر استرداد نخواهد شد وپرسیا سفر در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  17. رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب های درخواست شده است و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو، استخر، سونا، جکوزی و… نیست مگر در مواردی که در بخش توضیحات هتل به عنوان امکانات اضافه ذکر شده باشد، و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مهمان است و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط میهمان کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.
  18. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مسافر مسترد نمی شود.
  19. اگر کاربر درخواست هایی همچون اتاق با دو تخت یک نفره، یا اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات ، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مواردی از این قبیل را داشته باشد، پرسیا سفر به هتل منتقل می کند و  تایید نهایی در این خصوص با هتل است و پرسیا سفر در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  20. قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای ۲ سال بزرگسال محسوب می‌شوند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت به عمل آورد. پرسیا سفر هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی به هنگام  خرید، باید کودک را بزرگسال به حساب آورید  و اطمینان حاصل کنید نوع اتاق منتخب ، ظرفیت کل تعداد نفرات در یک اتاق را داشته باشد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافر در هتل پرداخت می شود و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه پرسیا سفر نخواهد بود.
  21. در صورتی که هتل به هر دلیلی، امکان پذیرش مهمان با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مسافر می بایست بلافاصله با آژانس  پرسیا سفرتماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مهمان  برای ایشان جایگزین شود.
  22. پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون هتل و قطعی شدن آن، واچر برای کاربر صادر می شود . ارائه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی از سوی مهمان به مسئول پذیرش هتل الزامی است.
  23. با توجه به شرایط هتل، رزرو اتاق های سه تخته ممکن است شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه(Extra bed)  بوده و یا سه تخته استاندارد است و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق ها بستگی به ظرفیت هتل در زمان پذیرش مهمان دارد.
  24. با تایید رزرو هتل، مسافر با قوانین و مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو نیز موافقت می کند.

قوانین و مقررات هتل خارجی:

  1. با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافران، سن دقیق و … بر عهده مسافر است.
  2. هتل خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر است ، و اگر مشخصات واچر و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد مسافر پذیرش نخواهد شد.
  3. مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است، همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با پرسیا سفر تماس بگیرید.
  4. چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری، مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند و یا در صورت عدم استفاده مسافر به هر دلیلی اعم از مواردی مانند جا ماندن از پرواز، عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، نقص در مدارک پروازی، مشکل در گذرنامه مسافر، لغو و یا تاخیر پرواز به علت بدی آب و هوا و … که باعث عدم استفاده مسافر از هتل یا تاخیر در استفاده هتل شود، بر عهده مسافر است .
  5. تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نیست ، و در این خصوص می بایستی رزرو جدید با شرایط و قیمت جدید انجام شود.
  6. رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند از نظر پرسیا سفر بلامانع است . ولی پذیرش این مسافر بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد. در صورت نیاز به کنسلی ، جرایم طبق قوانین اعلام شده محاسبه و استرداد می شود و شرکت پرسیا سفر  مسئولیتی در قبال مسافر ندارد. همچنین در صورت عدم دقت به شرایط سنی اقامت در برخی از هتل ها که دارای شرایط سنی هستند ،کلیه مسئولیت و هزینه ها به عهده شخص مسافر است .
  7. ممکن است کنسل کردن واچر هتل ، شامل جریمه‌ی کنسلی شود. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر هتل  متفاوت است که مبلغ جریمه در حین خرید هتل به اطلاع مسافر رسانده شده است. مبلغ جریمه از قیمت هتل کسر می شود و مابقی مبلغ، به حساب مسافر استرداد خواهد شد. این مسئله در خصوص هتل هایی که جریمه آنها ۱۰۰%  است  صادق نیست و هزینه‌ی این هتل ها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت می‌شود.
  8. رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب های درخواست شده است  و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و… نیست . همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مسافر است و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.
  9. طبقه واقع شدن اتاق و نوع تخت کاملا بستگی به شرایط موجود  اتاق ها در زمان پذیرش مسافر (Subject To Availability)  دارد.
  10. در صورتی که در زمان اقامت مسافر، هتل در شرایط تعمیرات وRenew باشد و مسافر محترم از شرایط موجود ناراضی باشد، باید مستقیما عدم رضایت خود را به هتل اعلام کند و از هتل درخواست هتل جایگزین کند.در غیر این صورت آژانس  پرسیا سفرهیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  11. ساعت ورود و خروج مسافر به/از هرهتل، متفاوت است  و بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد مورد نظر خواهد بود  و مسافر موظف به رعایت آن است . در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مقرر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده می بایستی حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
  12. زمان پذیرش مسافر در هتل ها (Check In)عموما ساعت ۱۴:۰۰ است . در صورت ورود بعد از این ساعت به هتل، به هر علت، مسافر موظف است این مساله را قبل از ساعت ذکر شده به پرسیا سفر اطلاع دهد تا این مساله بلافاصله به هتل اعلام شود. در غیر این صورت ممکن است هتل رزرو مسافر را (No-show) کنسل تلقی کرده و رزرو را باطل کند، در این صورت خسارات بعدی، طبق شرایط کنسلی اعمال می شود و در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی بر عهده آژانس پرسیا سفر نخواهد بود. درتعدادی از هتل‌ها‌، هاستل‌ها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها به علت عدم وجود پذیرش ۲۴ ساعته، امکان ورود دیرتر از موعد مقرر میسر نیست و جهت حل این امر باید با هتل هماهنگی های لازم صورت پذیرد. همچنین در نظر داشته باشید، گاهی این امر با پرداخت هزینه امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که مسافر قصد ورود به هتل بعد از ساعت تعیین شده را دارد باید پیش از خرید، این مورد را با آژانس پرسیا سفر هماهنگ کند و شرایط ورود به هتل را جویا شود، در غیر این صورت هیچ گونه مسئولیتی بر عهده  پرسیا سفر نخواهد بود.
  13. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مسافر مسترد نمی شود.
  14. در زمان رزرو هتل کلیه شرایط کنسلی با مسافر هماهنگ می شود.
  15. ممکن است حین فرآیند خرید و پرداخت وجه هتل، هتل منتخب پر شود، در این صورت مبلغ پرداختی به مسافر عودت داده داده می شود و یا در صورت تمایل مسافر ، هتل دیگری انتخاب ، و مابه التفاوت  به مسافر باز گردانده می شود.
  16. واچر پرسیا سفر پس از صدور جهت اقامت در هتل کاملا معتبر است . با توجه به اینکه قوانین سفارت هر کشور جهت پذیرش واچر هتل متفاوت است، خواهشمند است اطلاعات تکمیلی مورد نیاز را از سفارت مورد نظر کسب کنید.
  17. با توجه به تنوع اتاق های موجود(Type Room) در هتل، هتل آپارتمان و …، رزرو اتاق های سه تخته(Triple) شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه (Extra bed)  و یا سه تخت استاندارد است و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق کاملا بستگی به شرایط موجود بودن ظرفیت هتل(Subject To Availability) در زمان پذیرش مسافر دارد.
  18. توجه داشته باشید در صورتی که اقدام به رزرو اتاق دو تخته (Double/Twin) کردید و همراه (فرزند) دارید، به کودک شما تختی اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتل ها متفاوت است و اگر پذیرش فرزند همراه مسافر شامل هزینه ای شود ، مسافر می بایستی مستقیما به هتل پرداخت کند.همچنین در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی باید درزمان خرید، کودک را بزرگسال درنظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که  نوع اتاق انتخابی شما ظرفیت کل تعداد نفرات را  در یک اتاق  دارد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافردر هتل پرداخت می شود و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه پرسیا سفر  نخواهد بود.
  19. ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق Single یک نفر و در اتاق Double دونفر و در اتاق Triple سه نفر و در اتاق Quadruple چهار نفر است .در صورتی که تعداد مسافران بیشتر از تعداد گفته شده به کارشناسان ما  منطبق با ظرفیت اتاق خریداری شده نباشد،  در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه مستقیما در هتل از مسافران محترم دریافت خواهد شد.
  20. هزینه پرداختی بابت تخت اضافه (Extra Bed) در برخی هتل ها، شامل هزینه غذا (Meal) نمی شود و مسافر ملزم به پرداخت هزینه در هتل است .
  21. آژانس پرسیا سفر  درخواست های ویژه مسافران از قبیل: اتاق با تخت دونفره، اتاق با دو تخت یک نفره، اتاق دارای امکان استفاده از سیگار، ورود زودتر از وقت تعیین شده به اتاق و یا خروج دیرتر از وقت تعیین شده از اتاق و … را به هتل منتقل می کند، اما چون پاسخ نهایی این درخواست ها از طرف هتل خواهد بود، پرسیا سفر  نسبت به تایید نهایی آنها تعهدی ندارد.
  22. پرداخت عوارض خروج از کشور در کشور مبدا ، و مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشورهای مقصد به عهده شخص مسافر است. همچنین اکثر هتل ها در بدو ورود مبلغی به عنوان ودیعه (Deposit) در زمان تحویل اتاق از مسافر دریافت می کنند که مسافر می بایستی این مبلغ را مستقیما به هتل پرداخت کند.
  23. در نظر داشته باشید  در تعدادی از هتل ها همراه  داشتن  کارت اعتباری ( Credit Card )   برای پرداخت  سپرده  ( Deposit )،  مالیات  شهری  (City Tax/Tourist Tax)  و هزینه های دیگر در هتل الزامی است . هچنین ممکن است هتل منتخب شما  الزامات و شرایط خاص دیگری نیز داشته باشد. لذا به همین منظور در قسمت شرایط کنسلی و همچنین قبل از پرداخت وجه، قوانین هتل و الزامات هتل منتخب شما به زبان انگلیسی به صورت کامل بیان شده است، لطفا قبل از خرید قطعی هتل قوانین مورد نظر را کامل مطالعه فرمایید و یا در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با آژانس پرسیا سفر تماس بگیرید زیرا در صورت عدم توجه کافی به قوانین ذکر شده و ایجاد مشکل یا عدم پذیرش هتل  در زمان ورود ، هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه پرسیا سفر  نخواهد بود.
  24. بر اساس اعلام مراجع ذی ربط در اکثر کشورها، ورود اقلام دارویی که حاوی مقادیری از مواد مخدر و یا روان گردان باشد، به اکثر کشورها خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس، گرجستان، روسیه، ترکیه و… ممنوع است و مشمول جریمه های سنگین شامل حبس‌های بلند مدت خواهد شد. لذا با توجه به اینکه هموطنان گرامی از مواد ترکیبی داروها اطلاعی ندارند، توصیه می‌شود از همراه داشتن هر گونه دارو به کشور مقصد خودداری کنند. داروهای کدئین دار باید با دستور پزشک باشد و مقدار آن برای مصرف در طول سفر باشد.
  25. در صورتی که هتل به هر دلیلی (به غیر از موارد ذکر شده) امکان پذیرش مسافر با  واچر معتبر را نداشته باشد، مسافر باید با آژانس پرسیا سفر تماس بگیرد تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مسافر  برای مسافر جایگزین شود. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مسافر،  آژانس پرسیا سفر مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مسافر استرداد می کند و دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد.
  26. مسافر موظف است در طول سفر،  اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای تکلیفی و اختیاری مورد نیاز انجام داده باشد ، و در صورت عدم صدور بیمه و بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر کلیه خسارت ها برعهده مسافر خواهد بود .توجه داشته باشید بیمه نامه هایی که بعد از تاریخ سفر و بعد از خروج از کشور خریداری شوند فاقد اعتبارند.
  27. رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر الزامی است و همچنین مسافر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد است، بنابراین عواقب ارتکاب هرگونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیانا در کشور مقصد غیر مجاز بوده، برعهده مسافر است .
  28. رسیدگی به هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد با ارائه دلایل، بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجراست.

قوانین و مقررات ترانسفر فرودگاهی

  1. انواع ترانسفر
    ترانسفر گروهی (Group Sharing): این نوع ترانسفر با خودرو اتوبوس، مینی بوس، ون و… مخصوص شهر مقصد انجام می‌شود، و شامل مسافران متعددی است که هر خانواده یا شخص در هتل‌های مختلف اقامت دارند، و مسئول ترانسفر با بررسی‌های مسیر، ترافیک و محدودیت‌های موجود، مسافران هر هتل را بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به هتل مورد نظر منتقل می‌کند. همچنین بر همین اساس و اولویت مسیرها، مسافران را از هتل به فرودگاه منتقل خواهند کرد. با توجه به تعدد هتل‌ها این نوع ترانسفر که از اقتصادی‌ترین و به صرفه‌ترین انواع ترانسفر است، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد صرف خواهد کرد.
    ترانسفر خصوصی (Private): این نوع ترانسفر به صورت کاملا اختصاصی در یک خودرو انجام می‌شود. خودروهای این نوع ترانسفر شامل Vito, Viano, Prado, Pajero, Hyundai, Lexus, Toyota و انواع دیگری از خودروهای شهر مقصد است . انتخاب خودرو با تیم ترانسفر شهر مقصد بر اساس ظرفیت موجود خودروها خواهد بود.
    ترانسفر ویژه (VIP): این نوع ترانسفر نیز به صورت کاملا اختصاصی در یک خودرو انجام می شود، این نوع ترانسفر با  خودروهای بسیار لوکس و با بهترین کیفیت انجام می شود، خودروهای این نوع ترانسفر شاملBMW-Mercedes-S Class و انواع دیگری از خودروهای لوکس شهر مقصد است . انتخاب خودرو با تیم ترانسفر شهر مقصد بر اساس ظرفیت موجود خودروها است .
  2. ارائه سرویس ترانسفر فرودگاهی تا ۲۴ ساعت پیش از پرواز امکان پذیر است، لطفا در صورت درخواست تغییر تاریخ پرواز یا هتل، این محدودیت زمانی را در نظر داشته باشید، در صورت عدم امکان ارائه این سرویس به علت محدودیت زمانی، مبلغ ترانسفر به حساب مسافر استرداد خواهد شد.
  3.  شرایط کنسلی ترانسفر فرودگاهی: کنسلی ترانسفر فرودگاهی تا ۳۶ ساعت مانده به پرواز با کسر ۱۰% هزینه خدمات امکان پذیر است، اما بعد از آن غیر قابل استرداد خواهد بود.
  4.  لطفا شماره تماس فعال و در دسترس خود در پیام رسان واتس‌اپ و تلگرام را در زمان خرید ترانسفر وارد کنید. جزئیات هماهنگی ترانسفر برگشت از طریق پیام رسان‌های مذکور ۲۴ ساعت پیش از پرواز برگشت به اطلاع شما خواهد رسید.
  5. شماره تماس اضطراری: در نظر داشته باشید شماره تماس اضطراری (Transfer Emergency Contact ) همکاران ما در مقصد، در واچر شما درج شده است، لذا در صورت بروز هرگونه مشکلی،  با شماره اعلام شده تماس حاصل فرمایید.
  6. پرسیا سفر تمام تلاش خود را در جهت انتقال راحت و با کیفیت مسافران خود خواهد کرد، با این حال در صورت بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی از جمله ترافیک غیر منتظره، وارد کردن جزئیات اشتباه پرواز یا هتل توسط کاربر در زمان خرید، بسته شدن مسیرهای منتهی به فرودگاه و… که باعث از دست رفتن پرواز شود، پرسیا سفر  هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  7. جزئیات ترانسفر از فرودگاه به هتل: در بدو ورود به مقصد، لطفا همکاران ما را بیابید، تیم ترانسفرپرسیا سفر  با تابلوهایی که نام شما یا نام هتل شما و یا  هر دو مورد بر روی آن درج شده است در فرودگاه حضور دارند و شما را راهنمایی خواهند کرد، زمان انتظار ترانسفرهای گروهی (Group Sharing) در فرودگاه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است .
  8. جزئیات ترانسفر از هتل به فرودگاه: ۲۴ ساعت پیش از پرواز برگشت، جزئیات هماهنگی ترانسفر از طریق شماره تماس شما در پیام رسان واتس‌اپ و تلگرام به اطلاع شما خواهد رسید، همچنین در صورت عدم دریافت پیام حتما ۲۴ ساعت پیش از پرواز با پرسیا سفر  تماس بگیرید  تا زمان دقیق حضور شما در لابی هتل اعلام شود. قابل ذکر است این زمان با توجه به فاصله هتل، ترافیک، مدت زمان مورد نیاز برای سوار شدن مابقی مسافران از هتل‌های دیگر در ترانسفرهای گروهی و… برنامه‌ریزی شده است. لذا لطفا به این موضوع توجه داشته باشید و همچنین ۳۰ دقیقه پیش از ساعت هماهنگ شده در لابی هتل همراه چمدان‌های خود حضور داشته باشید، تا در زمان رسیدن مسئول ترانسفر، زمان کافی برای انتقال بار شما و همچنین سوار شدن شما وجود داشته باشد، و طبق برنامه تعیین شده در فرودگاه حضور یابید. در غیر این صورت ترانسفر، محل را ترک خواهد کرد و مسئولیت خسارت‌های ناشی از آن از جمله هزینه تاکسی، خسارات ناشی از جاماندن از پرواز و… به عهده پرسیا سفر  نیست .
  9. در همه انواع ترانسفر فرودگاهی، انتقال از فرودگاه به هتل و بالعکس، ترانسفر هر نفر فقط با یک چمدان استاندارد و یک ساک دستی انجام خواهد شد، بنابراین در صورت داشتن چمدان بزرگ و سنگین خارج از استاندارد و یا تعداد بیشتر چمدان، ارائه این خدمات ممکن است با دریافت هزینه بیشتر در مقصد میسر باشد و یا ارائه آن امکان پذیر نباشد.
  10. تعداد محدودی از هتل‌ها در کوچه‌های باریک واقع شده‌اند که امکان تردد و توقف خودروهای ترانسفر گروهی در آن وجود ندارد ، لذا خودروی مورد نظر در نزدیک‌ترین فاصله به هتل که امکان توقف خودرو است ، جهت پیاده ، و سوار شدن مسافران توقف خواهد کرد.
  11. نرخ ترانسفر برای کودکان زیر دو سال رایگان است، و برای کودکان بالای دو سال هزینه یک فرد بزرگسال دریافت می شود. همچنین به کودکان بالای دو سال صندلی تعلق می‌گیرد. لذا در زمان خرید هتل، سن کودک خود را دقیق وارد کنید. در صورت مغایرت سن واقعی کودک با سن وارد شده در زمان خرید، هزینه ترانسفر در مقصد به صورت مستقیم از مسافر دریافت خواهد شد.